Folders kunnen de aandacht trekken op een manier die digitale marketing zoals tweets en e-mails niet kunnen.

Als ze effectief geproduceerd en verspreid worden, helpen folders je om de juiste boodschap op het juiste moment bij het juiste publiek te krijgen. Folders drukken kunnen:

  • Je product of dienst aan nieuwe klanten laten zien
  • De opkomst voor je evenementen en tentoonstellingen verhogen
  • Je belangrijkste USP’s in een verteerbaar formaat weergeven

Laten we de top 10 voordelen ontdekken die folders kunnen bieden aan bedrijven, organisaties en individuen.

1. Evenementen promotie op lange termijn

Eenzijdige flyers zijn vaak het meest gebruikte formaat om de datum, tijd en locatie van een evenement te promoten. Folders gaan een stap verder en bieden de mogelijkheid om de interesse van je publiek te wekken met het wie, wat en waarom van je evenement.

  • Promoot je een festival? Zet je artiesten, evenementen en activiteiten op een rijtje.
  • Reclame voor een kunsttentoonstelling? Ga dieper in op de betekenis van het werk.

Folders zijn gespreksonderwerpen die in andere handen overgaan en je boodschap veel verder verspreiden dan je doelgroep.

Maak berichten die lezers aansporen om actie te ondernemen – bijvoorbeeld een kaartje kopen. Leid ze naar een ticketwebsite door een QR-code in te voegen.

2. Krachtige manier om je boodschap over te brengen

folder

Of je nu een bloemist bent of een beursgenoteerd bedrijf, folders zijn een krachtige manier om je boodschap over te brengen.

In een verkoopgesprek kan een folder je ‘achtergelaten’ samenvatting zijn van waarom jouw team heeft wat nodig is voor de klus. Overhandig het aan je prospect na het gesprek. Als je ze iets geeft om over na te denken, kan dat helpen om de deal te sluiten.

Folders zijn ook van onschatbare waarde op beurzen. Deel ze uit op je stand of na een presentatie, zodat mensen weten hoe ze contact met je kunnen opnemen. Meet het succes van het evenement door te berekenen hoeveel vragen je krijgt voor elke folder die je hebt uitgedeeld.

3. Groot rendement op investering

Veel bedrijven zijn bang om te veel uit te geven aan het verkeerde marketingkanaal. Folders brengen weinig financiële risico’s met zich mee, omdat ze aanzienlijk goedkoper zijn dan reclame op tv, radio en in de krant.

Ze kosten maar een paar cent om te produceren, vooral als je ze in bulk bestelt. Bovendien zijn ze langer houdbaar dan een radioreclame, die de luisteraar snel na het horen kan vergeten.

En als je een boodschap wijd en zijd moet verspreiden – een product, dienst of evenement promoten in een groot geografisch gebied – bieden folders een indrukwekkend rendement op investering.

4. Opvallende vouwstijlen

In tegenstelling tot ander drukwerk, zoals flyers en posters, kunnen folders in verschillende stijlen worden gevouwen. Deze extra dimensie geeft je een andere manier om je boodschap over te brengen met een opvallende impact.

Enkele van de meest opvallende vouwopties zijn:

  • Poortvouw – twee parallelle vouwen creëren zes panelen (drie aan elke kant) die openen als een dubbele poort.
  • Concertina vouw – ook wel bekend als een zig-zag vouw, waarbij de folder op een accordeon-achtige manier wordt bedrukt
  • Kruisvouw – een groot bedrukt blad, zoals een kaart, verkleind door het meerdere keren naar beneden te vouwen

Als het gaat om vouwopties, zorg er dan voor dat je de vorm van je folder afstemt op je boodschap.

5. Maak op maat gemaakte en merkeigen ontwerpen

home for sale folder

Of je nu veel ontwerpelementen, verschillende afbeeldingen, veel tekst of een mix van alle drie wilt opnemen, folders zijn een blanco canvas.

Je wordt misschien beperkt door je merkrichtlijnen en kernboodschappen. Maar je kunt nog steeds visuals gebruiken om mensen te inspireren tot interactie met je merk.

Denk buiten de gebaande paden en je kunt een opvallend statement maken dat je product, dienst of evenement onvergetelijk maakt.

6. Kernboodschappen gemakkelijk te verteren

Je hebt maar weinig tijd om je boodschap over te brengen – of het nu online is of in gedrukte vorm. Houd het kort en krachtig.

Goed ontworpen folders geven de belangrijkste informatie in een makkelijk te lezen formaat. Gebruik opsommingstekens en gewoon Engels om je product of dienst af te stemmen op de behoeften van je klanten.

Zorg dat ze meer willen weten. Je website, evenement en sociale kanalen moeten goed worden aangegeven vanuit je folder.

7. Breng ze onder de aandacht van je doelgroep

Folders kunnen overal worden verspreid, wat betekent dat je ze kunt neerleggen op plaatsen waar je je doelgroep verwacht.

Als je bijvoorbeeld een studentenevenement promoot, deel ze dan uit tijdens de eerstejaarsweek. Voeg coupons of kortingscodes toe om bepaalde bestedingscategorieën aan te spreken.

Als je een nieuw bedrijf in een gemeenschap promoot, post dan folders door de brievenbussen van een bepaalde postcode of deel ze uit op locaties waarvan je verwacht dat ze populair zijn bij de door jou gekozen bevolkingsgroep.

8. Creatieve expressie

folder clean

Folders zijn niet alleen nuttig voor bedrijven – ze stellen mensen ook in staat om zichzelf te uiten.

Kunstenaars gebruiken folders om hun werk te laten zien en tonen ze trots op tentoonstellingen. Schrijvers gebruiken folders ook om hun creativiteit te delen, vooral in de moderne literaire scene, waar zines steeds populairder worden.

Folders kunnen professionals helpen de carrièreladder te beklimmen. Als je de volgende keer naar een baan solliciteert, waarom druk je je CV dan niet af als folder? Terwijl veel andere kandidaten waarschijnlijk zullen solliciteren met een pdf als bijlage bij een e-mail, kun je je met een alternatieve aanpak onderscheiden van de massa in de ogen van recruiters.

9. Mensen hebben nog steeds vertrouwen in print

Volgens een internationaal onderzoek onder meer dan 10.000 mensen hebben mensen meer vertrouwen in drukwerk dan in digitaal. Hieruit bleek dat mensen meer vertrouwen hebben in gedrukte informatie en minder snel digitale berichten aannemen.

Er zijn nog steeds veel mensen die de voorkeur geven aan gedrukte tijdschriften boven bijvoorbeeld websites. Hoewel het belangrijk is voor je bedrijf om een sterke online aanwezigheid te hebben, kan informatie in een goed gerichte folder gemakkelijker worden opgenomen door je publiek.

10: Bouw relaties op tijdens evenementen en thuis

Folders liggen vaak wekenlang bij je klanten thuis op tafel – in tegenstelling tot online advertenties of blogs – waardoor de kans groter is dat ze gelezen, begrepen en opgevolgd worden.

En dan is er nog de impact na een evenement. Een goed ontworpen folder kan je helpen om een verkoop te sluiten met een klant die je tijdens het evenement hebt gesproken.

Dit betekent dat je een relatie met die klant kunt blijven opbouwen, zelfs nadat je het eerste contact hebt gelegd – allemaal dankzij de folder.

OOK INTERESSANT

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *