Het hangt van vele individuele genetische factoren af of je geboren bent met een scherpe, perfecte kaaklijn. Sommige mensen zijn gezegend met een perfecte kaaklijn van nature, andere moeten eraan werken of hebben zelfs moeite om iets van een kaaklijn te kweken. Gebrek aan regelmatige training, afhankelijkheid van junk food en een zittend leven zorgen voor een bredere kaaklijn, dubbele kin en/of een opgezwollen gezicht. Hier is wat je moet doen om de perfecte kaaklijn van je dromen te krijgen.

1. Train je kaak

kaaklijn-donkere-man

Trainen is een belangrijk onderdeel in je tocht naar de perfecte kaaklijn. Wat kilo’s afvallen en minder calorieën innemen zal niet alleen een impact hebben op je lichaam, maar ook op je gezicht. Er zijn verschillende oefeningen die kunnen helpen om gezichtsvet te verliezen en je huid strakker te laten staan. Probeer head twists, herhaaldelijk je mond openen en sluiten (maak het moeilijker door een tennisbal tussen je kaak en nek te houden) en trek vaker gekke bekken zoals op selfies.

2. Lach meer

kaaklijn-man

Lachen heeft vele voordelen, waarvan eentje het definiëren van je gezichtsspieren is. Lachen verlengt de jukbeenderen, waarmee je de spieren in je gezicht traint. Lachen staat ook bekend als een geweldige stemmingsverbeteraar.

3. Contouren

Contouren is een van de simpelste manieren om het uiterlijk te krijgen dat je altijd al hebt gewild! En inderdaad, contour trucjes helpen niet alleen voor je gezichtsstructuur, maar ook voor je neus, lippen, wangen en wenkbrauwen.

Je moet bronzer of contourpoeder/-crème aan de zijkanten van je gezicht aanbrengen (teken een 3 van je voorhoofd naar je kaaklijn) en blend dit goed in.

4. Trek een vissenmond

Hier hebben we een andere leuke manier om een strakkere kaaklijn en jukbeenderen. Doe het niet alleen als er een camera op je staak – trek een vissenmond, houd dat voor 5-8 seconden vast en herhaal dit.

5. Masseer je gezicht

indische-man

Masseren is een goede manier om de bloedsomloop te verbeteren en daarmee je gezicht jonger te laten lijken. Dus, neem een aantal minute om met je vingers cirkels te kneden in je gezicht. Masseer je gezicht met een essentiële olie of een lichte moisturizer voor je naar bed gaat en als je wakker bent. Wrijf over je kin, je kaak, je slaap en je wangen voor een aantal seconden om je weer als nieuw te voelen. Hierdoor zal je huid strakker worden. Je kan overigens ook je gezicht met ijsblokjes masseren. Pro tip: Ga altijd van beneden naar boven, om ervoor te zorgen dat je huid niet gaat hangen.

6. Drink Water

De gifstoffenopbouw in je lichaam is ook terug te zien in je gezicht. Water helpt niet alleen tegen dehydratatie, maar spoelt ook alle gifstoffen uit je lichaam. Een regelmatige doorspoeling van je lichaam verwijdert alle ongezonde toxines, wat je jonger doet lijken en je een gedefinieerder gezicht geeft.

7. Zeg A, E, I, O, U

Door hardop de 6 klinkers—A, E, I, O, U—te zeggen lift je je nekspieren. Zeg A en strek je gezichtspieren helemaal uit voor 4-5 seconden, ga door naar E, herhaal dezelfde methode voor alle klinkers en je zal zien hoeveel vormen je gezicht aanneemt. Dit is een van de simpelste oefeningen om je een scherpe kaaklijn te geven!

8. Neem kauwgom

red and white wooden cabinet

Geen grap! Kauwgom kauwen is de makkelijkste manier om je gezichtsspieren te trainen. Hier moet je je kaak erg voor inspannen, wat het gebied extra gedefinieerd maakt. Daarnaast is het leuk en kost het geen extra moeite.

9. Doe kin lifts

Kin lifts zijn oefeningen waarbij je al het overtollige vet van je kin afbrandt. Kijk naar het plafond en houd dit 30 seconden vol. Trek een pruillip tegelijkertijd, alsof je kusjes probeert te blazen naar het plafond. Herhaal dit 10 keer per dag om zo je kin en kaaklijn te definiëren. Wees gewaarschuwd: doe dit niet in het openbaar.

10. Klem je kaak dicht

Voor een betere kaaklijn moet je je kaak 10 seconden dichtklemmen en daarna weer loslaten. Dit hoort niet fijn te voelen en zelfs een beetje te branden of verzuren. Doe dit een aantal keer (10-15 herhalingen) om je gezichtsspieren goed te trainen.

11. Eet minder zout

Zout, wanneer overdadig geconsumeerd, kan je huid beïnvloeden en voor opzwelling zorgen, dus probeer zout zoveel mogelijk te vermijden. Sla de chips en het junk food over in de week.

12. Slaap goed

slapen-koppel

Slaap tenminste acht uur per nacht als je een gezond lichaam wilt. Niet genoeg slaap krijgen zal je lichaam vermoeid achterlaten en je gezicht laten opzwellen.

OOK INTERESSANT

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.