Reden voor een feestje? Van een nieuwe baan, behalen van diploma of weer een jaartje ouder? Al deze momenten zijn mijlpalen. Maar hoe vier je deze mijlpalen? Met een goed feestje natuurlijk! Een feest organiseren eist natuurlijk wel enige voorbereiding, en soms is het lastig om te bepalen waar je moet beginnen. Geen zorgen! Wij helpen je een handje. Hieronder vind je een aantal tips die jou helpen bij het organiseren van een top feest. Zo ben je binnen no time klaar voor het feestje om nooit te vergeten!

Hapjes en drankjes

feestje-drankje

Wil jij een goede gastheer of gastvrouw zijn? Dan is het natuurlijk belangrijk dat er voldoende eten en drinken is. De hoeveelheid die je koop, hangt af van het aantal mensen die er komen. Maak een gastenlijst om in te schatten hoeveel eten en drinken er ingekocht moet worden. Komen er veel mannen? Zorg dan dat je genoeg bier in huis haalt. Het is leuk om hapjes en drankjes te halen die passen bij het soort feest. Pak je het wat chiquer aan? Dan kan je bijvoorbeeld verschillende amuses, oesters en garnalen cocktails maken.

Is het feestje lekker low key? Dan maak je de meeste mensen al heel snel blij met wat pizza’s en chips.

De uitnodiging 

Het eerste wat je natuurlijk doet, is een datum uitkiezen en bepalen wie je gaat uitnodigen. Wie je uitnodigt, hangt van de gelegenheid af.  Als je bijvoorbeeld een nieuwe baan hebt, kan je er voor kiezen om wat nieuwe collega’s te vragen. Het is bij het organiseren van een feest altijd handig om zo vroeg mogelijk van tevoren degene in te lichten die je wil uitnodigen. De meeste mensen hebben een drukke planning en door op tijd aan te geven dat je een feest organiseert, kan iedereen die dag nog vrijhouden. Het is natuurlijk wel zo leuk als al jouw geliefde op het feest komen.

Ga voor een themafeest 

Bij een onvergetelijk feest hoort natuurlijk een thema. Van Hawaï en disco, tot Halloween en jungle: alles wat je wil is mogelijk. Wel is het handig om rekening te houden met welke thema’s gepast zijn voor welke gelegenheid. Bij een feest waarbij nieuwe collega’s aanwezig zijn past eerder een thema zoals ‘gemaskerd bal’ of ‘black and white’, dan een thema zoals ‘proud to be fout’ of ‘carnaval’.

Het leuke aan een thema is dat je je hele feest hierop kan baseren. Het begint natuurlijk bij je outfit. Geef je een feest in het thema van de ‘Crown’, dan kan je bijvoorbeeld een prinsessenjurk aanschaffen. Heeft jouw feest als thema ‘boerderij’? Kies dan voor een laarzen, geruite blouse en strohoeden. Maar naast je outfit, kun je natuurlijk de rest ook in hetzelfde thema doen: van feestversiering, tot hapjes, drankjes en muziek.

Huis gereed maken

housewarming-feest-woonkamer

En last but not least: maak je huis klaar voor het feestje. Zorg dat het huis hufterproof wordt gemaakt, haal bijvoorbeeld het witte vloerkleed weg als er veel mensen komen. Het is handig om van tevoren een lijstje te maken met wat je allemaal nodig hebt. Koop decoratie die helemaal past bij het thema. Ga je voor een zomers hawaii thema? Koop dan vrolijke hawaii decoratie. Zo kun je bijvoorbeeld ballonnen aanschaffen om het huis leuk te versieren, boxen huren waarop muziek wordt afgespeeld en zorgen dat je voldoende glazen en borden tot je beschikking hebt. Het is natuurlijk heel zonde als er iets kapot gaat wat heel waardevol voor je is, vergeet dus vooral niet om al je waardevolle spullen weg te halen voordat het feest begint.

Versiering check? Muziek check? Eten en drinken check? Thema check? En natuurlijk: gasten check? Dan ben jij goed voorbereid om een geslaagd feest neer te zetten!

OOK INTERESSANT

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.