Wie dacht dat bedrijven zich tegenwoordig uitsluitend op online marketing richten, heeft het mis. Een rondgang langs bedrijven laat al snel een beeld zien, waarbij organisaties kiezen voor een mix van zowel online- als offline marketing. Waar het bij online marketing vaak al snel gaat om Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA), kent offline marketing vormen als advertenties in lokale kranten, reclameborden langs de kant van het veld en bijvoorbeeld buitenreclame in grote steden. Wat maakt deze buitenreclame door NPB Media zo interessant voor organisaties? Welke vormen van buitenreclame kun je onderscheiden? In dit artikel lees je er meer over.
Verschillende vormen van buitenreclame
Feitelijk is een reclamebord langs de kant van het veld van de lokale sportvereniging een vorm van buitenreclame. Het is echter niet wat een partij als NPB Media biedt. Deze partij biedt onder meer lichtmastreclame aan op prominente plekken in de grote steden. Zo zou je kunnen kiezen voor een reclamebord aan een lantaarnpaal bij de Johan Cruijff Arena, waar eens per twee weken duizenden mensen voorbijkomen. Ook op dagen waarop Ajax niet speelt is het er druk. Het toont precies aan wat buitenreclame zo interessant maakt voor ondernemers; men bereikt in een korte tijd honderden tot vele duizenden potentiële klanten. Vergelijkbaar met lichtmastreclame zijn reclameklokken. Zoals de naam al doet vermoeden: een klok langs de kant van de weg, met onder de klok een reclamebord. Over het algemeen trekt een klok al snel de aandacht van voorbijgangers.
Sponsoren van rotondes in verschillende gemeenten
Er zijn een aantal Nederlandse gemeenten die de mogelijkheid bieden een rotonde te sponsoren als organisatie. Het sponsoren van de rotonde betekent hierbij, dat de ondernemer verantwoordelijk is voor het onderhouden van het groen op de rotonde. In ruil voor het uitgevoerde onderhoud, mag de ondernemer een reclamebord op de rotonde plaatsen. Rotondereclame is niet alleen interessant vanwege het grote aantal passanten; het is direct een vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een onderneming draagt immers bij aan de groenvoorziening in diens vestigingsplaats.
Combinatie van online- en offline marketing
Zoals eerder aangehaald kiezen de meeste organisaties voor een mix van online- en offline marketing. Middels online marketing is het voor hen mogelijk heel doelgericht te adverteren; online marketing faciliteert targeting voor advertenties. Offline marketing draagt voornamelijk bij aan het verbeteren van de naamsbekendheid. Dit kan lokaal, maar ook landelijk. Onder meer NPB Media biedt een landelijke dekking voor buitenreclame.