Als bedrijf wil je graag zo hoog mogelijk scoren in zoekmachines zoals Google, Bing en Duckduckgo. Dit zorgt er namelijk voor dat meer mensen zullen doorklikken naar jouw site, wat uiteindelijk tot een hogere omzet kan leiden als mensen effectief overgaan tot aankoop. Wanneer je hoog wil scoren in Google is het van belang dat je website goede content bevat. Het moet niet alleen relevant zijn voor de bezoeker, maar ook Google moet er de meerwaarde van inzien. Maar wat is nu goede content die volgens Google scoort? We vertellen je er in dit artikel meer over. Ook vertellen we je de voordelen van zoekmachine optimalisatie uitbesteden.
Goede content die volgens Google scoort
Zoekmachines zoals Google hebben maar één doel: elke vraag zo snel en perfect mogelijk beantwoorden. Om dit te kunnen doen vergelijkt Google verschillende websites met elkaar om te achterhalen welke site jou het beste verder kan helpen. Om hoog in deze vergelijking te scoren, is het onder andere belangrijk dat je de juiste content hebt. Goede content die volgens Google scoort voldoet aan de volgende voorwaarden:
- De content speelt in op de informatiebehoefte van de bezoeker
- De content bevat de juiste zoekwoorden
- De stijl van de content is vergelijkbaar met hoe je tegen vrienden zou praten
- De content bevat (visuele) elementen. Denk hierbij aan een pakkende titel, bullet lists, vetgedrukte woorden en tussentitels
Informatie behoefte van de bezoeker
Allereerst is het handig om te weten waar een bezoeker naar op zoek is. Wat is de behoefte van de bezoeker? Als je weet waar een bezoeker naar op zoek is, is het schrijven van content voor je website geen probleem meer. Dit kan je schrijven aan de hand van het volgende principe: probleem, uitvoering en oplossing. Als een bezoeker weet waar het probleem ligt zal men sneller opzoek gaan naar een oplossing. En als mensen ergens blij van worden dan zijn het wel oplossingen. En dat is net dat waardevolle stukje content wat je aan moet bieden. De waarom hierin is van levensbelang.
Bevat de content de juiste zoekwoorden?
Als het goed is weet je nu wat je waarom is en op welke manier dit opgelost kan worden. Nu is het zaak om de juiste focuszoekwoorden terug te laten komen in de tekst. Focuszoekwoorden zijn de zoekwoorden waar je in de zoekmachine gevonden wil worden. Even een makkelijk voorbeeld: je bent opzoekt naar voetbalschoenen. Specifiek gezegd de ‘Diadora 67’ (deze is alleen voor het voorbeeld). Dan zorg je ervoor dat dit zoekwoord drie tot vijf procent terugkomt in de tekst. Als je dus een tekst hebt van 500 woorden dan komt het zoekwoord drie tot vijf keer terug in de tekst. Op deze manier heb je waardevolle content en word je nog gevonden ook.
De voordelen van zoekmachine optimalisatie uitbesteden
Wanneer je zelf niet veel ervaring hebt in SEO, kan het een slimme zet zijn om de zoekmachine optimalisatie uit te besteden aan een partij die hierin gespecialiseerd is. De voordelen van zoekmachine optimalisatie uitbesteden zijn namelijk groot. Een SEO-expert weet precies waar hij op moet letten wanneer hij je website optimaliseert voor zoekmachines. Zo weet je zeker dat er niets over het hoofd wordt gezien en je het beste resultaat boekt. Je hebt er zelf geen omkijken naar en ziet snel resultaat. In veel gevallen zorgt het uitbesteden van SEO al binnen een maand voor positieve resultaten!